Krzysztof Bach:
Jeszcze wczoraj (lany poniedziałek), będąc w akcji, przy pożarze domu w Piławie Górnej, rozmawiałem z panią burmistrz, która wiedząc że robię zdjęcia z naszego powiatu również kolejowe. Pyta się mnie, czy widać prace przy linii kolejowej, ponieważ mieszkańcy czekają na ten pociąg. Który prawdopodobnie ma ruszyć w 2025 r. Obserwując rewitalizację do Bielawy, potem do Sobótki są różne poślizgi w zależności ...
Danuta B.:
Elegancka willa, ewenement jak na małe Wierzbice. Zmasakrowany front przez zabudowę werandy przy wejściu. Powstała paskudna buda. Psie są ładniejsze.
Rok 1936. Jelenia Góra- dzielnica Goduszyn. Zainteresowanie moje zwrócił nie tyle przejazd pociągu towarowego ze znanym elektrowozem górskim, a wozy drabiniaste i w ogóle sielsko- anielski krajobraz sfotografowanego miejsca. Gdyby nie realia kolejowe, można by pomyśleć, że jesteśmy w naszej epoce.
Stacja Jelenia Góra Główna, połowa lat 30 Obok nastawni dysponującej przejeżdża pociąg pasażerski. Widoczny w składzie wagon towarowy służył do przewozu drobnicy- obok niego wagon bagażowo- pocztowy. Pozostałe wagony to boczniaki, znane dobrze starszym mieszkańcom Dolnego Śląska. Wysokość napięcia w sieci trakcyjnej była pięciokrotnie większa od obecnej i wynosiła 15 kV przy częstotliwości.16 ⅔ Hz. Tak duże napięcie rodziło pewne problemy techniczne, było jednak zdecydowanie ekonomiczniejsze. Elektrowóz miał oznaczenie EP- 235.
Moja kolejna dedykacja dla Kazimierza P. Tym razem są nią dwa rozkłady jazdy z Jeleniej Góry: pierwszy z 1937 r. do Korzeniowa przez Szklarską Porębę, a drugi z 1981 r. tylko do Szklarskiej Poręby ( wskutek powojennych zawirowań polsko- czeskich, odcinek ze Sz. P. do Czech był już nieczynny). Nie muszę dodawać, że w 1937 r. pociągi obsługiwane były elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ET 90, znanymi z naszej strony.
Fotokopię rozkładu jazdy pociągów AD 1938 z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry i czeskiego Korzeniowa ( Polaun) dedykuję osobliwie naszemu piewcy jeleniogórskich krajobrazów- Kazimierzowi P.