MENU
Czekanie na autobus szynowy na tej stacji ma swój urok. Kiedyś musiało być sporo podróżnych. Wiata peronowa jest większa niż na innych stacjach.

Dodał: Danuta B.° - Data: 2005-06-14 19:47:55 - Odsłon: 4695
29 maja 2005

Data: 2005:05:29 14:56:44  


Przystanek uruchomiono w momencie otwarcia całej Kolei Doliny Bobru, w sierpniu 1909 r. Przystanek ulokowano na zboczach góry Czyżyk, w ciasnym łuku, na koronie budowanego wówczas zbiornika retencyjnego na Bobrze. Torowisko wsparto przed podmyciem przez budowę betonowego muru oporowego w kształcie sklepionych łuków. Szalowanie płynnego betonu z kruszywem było wówczas bardzo innowacyjną technologią budowy. Obiekt zrealizowała firma braci Huber z Wrocławia. Peron przystanku zadaszony jest wiatą o unikalnym, łukowym kształcie. W wiatę wkomponowany jest budynek kasy biletowej i poczekalni. Konstrukcja szkieletowa budynku, deskowania i snycerka filarów i krokwi wiaty nawiązują do modnych wówczas motywów "ojczyźnianych" (Heimatstill) w architekturze. Do zespołu przystanku należy także dom dla pracowników kolejowych oraz mniejszy magazynek-warsztat.

  • /foto/63/63702m.jpg
    1906 - 1908
  • /foto/251/251982m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/4119/4119848m.jpg
    1909 - 1910
  • /foto/428/428422m.jpg
    1909 - 1915
  • /foto/4761/4761505m.jpg
    1909 - 1915
  • /foto/5270/5270978m.jpg
    1910
  • /foto/222/222387m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/3401/3401031m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/6125/6125095m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4760/4760306m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/9060/9060514m.jpg
    1993
  • /foto/27/27685m.jpg
    2003
  • /foto/63/63772m.jpg
    2004
  • /foto/43/43062m.jpg
    2005
  • /foto/43/43064m.jpg
    2005
  • /foto/83/83204m.jpg
    2006
  • /foto/83/83210m.jpg
    2006
  • /foto/132/132582m.jpg
    2006
  • /foto/239/239379m.jpg
    2008
  • /foto/8839/8839158m.jpg
    2008
  • /foto/4999/4999414m.jpg
    2009
  • /foto/8839/8839159m.jpg
    2009
  • /foto/375/375869m.jpg
    2010
  • /foto/4171/4171575m.jpg
    2011
  • /foto/4171/4171891m.jpg
    2011
  • /foto/4171/4171905m.jpg
    2011
  • /foto/4872/4872449m.jpg
    2014
  • /foto/5338/5338949m.jpg
    2015
  • /foto/5883/5883236m.jpg
    2016
  • /foto/6410/6410295m.jpg
    2016
  • /foto/6971/6971795m.jpg
    2017
  • /foto/6973/6973108m.jpg
    2017
  • /foto/6975/6975884m.jpg
    2017
  • /foto/6982/6982666m.jpg
    2017
  • /foto/7387/7387333m.jpg
    2018
  • /foto/7580/7580237m.jpg
    2018
  • /foto/8227/8227913m.jpg
    2019
  • /foto/8227/8227916m.jpg
    2019
  • /foto/8227/8227919m.jpg
    2019
  • /foto/8227/8227931m.jpg
    2019
  • /foto/9861/9861326m.jpg
    2020
  • /foto/9732/9732974m.jpg
    2021
  • /foto/9732/9732975m.jpg
    2021
  • /foto/9732/9732978m.jpg
    2021
  • /foto/9732/9732979m.jpg
    2021
  • /foto/9556/9556867m.jpg
    2021

Danuta B.°

Poprzednie: Kolejka folwarczna Żórawina - Piskorzówek Strona Główna Następne: Kościół Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny


KazimierzP | 2005-06-14 20:48:56
Z tej stacji na paru rajdach pieszych odjeżdżałem do Wrocławia!
Festung | 2005-06-14 23:22:57
Kiedyś, kiedyś na tej jednotorowej linii kolejowej był b. duży ruch towarowy. Z cypelka na zalwie godzinami obserwowliśmy pociągi z wałbrzyskim węglem, prowadzone potężnymi gagarinami i rumunami.
Danuta B. | 2005-06-14 23:29:14
I to wszysto musiało jechać przez ten most nad jeziorem?! Sądziłam, że to zawsze by ła trasa turystyczna z pociągami osobowymi.
Festung | 2005-06-14 23:46:02
To nie do wiary, ale tak było. Ta trasa to fragment ówczesnej Nadodrzanki- wałbrzyski węgiej przez Wleń, Lwówek, Żagań wędrował do Szczecina. W czasach węgla i stali, koksujący węgiel był skarbem.
Jd. | 2005-06-15 14:44:04
I dalej jest skarbem - sprzedaje się znacznie lepiej od węgla opałowego. Inna sprawa że w kopalniach DZW koszty wydobycia były 5..7 krotnie wyższe niż w kopalniach rybnicko-jastrzębskich (dane z I-szej połowy lat 80-tych), co przesądziło los kopalń w Wałbrzychu i okolicy...
Jd. | 2005-06-15 14:38:58
Ponadto kursował osobowy sezonowy pociąg do Szczecina z Jeleniej Góry. Śladem dużego ruchu na tej linii było bezkolizyjne skrzyżowanie z linią Legnica-Zgorzelec w Zebrzydowej.
hausherr | 2005-06-15 22:14:45
Stacja ma jednak wiele uroku
alberto | 2015-06-23 13:13:11
W tym roku wybieram się do Cieplic. Przeglądałem Internet szukając informacji na temat Karkonoszy i trafiłem na stronę dolny-slask.org. Dzięki temu zamierzam nie tylko zwiedzać Karkonosze, ale również tereny Doliny Bobru. trzymajcie się Alberto