MENU
Do Breslau Ost 1000 m ...

Dodał: maras° - Data: 2019-01-31 20:11:17 - Odsłon: 1252
Rok 1939

Oryginalny węzęł Breslau-Ost znajdował się w innym miejscu niż teraźniejszy - między obecną DW395 a MOP Wilkowice/Krajków. Został "tylko" odcięty bezpośrednio od samej autostrady. Jego wciąż istniejące brukowane (oryginalne !) łącznice zdegradowano do roli dróg lokalnych. - jerzy0

  • /foto/7776/7776528m.jpg
    1939

Aukcje internetowe

Poprzednie: ul. Kościuszki Tadeusza, gen. Strona Główna Następne: Węzeł Wrocław Wschód (dawny)


jerzy0 | 2019-01-31 22:13:19 | edytowany: 2019-02-01 22:11:33
1. Oryginalny węzeł Breslau-Ost do którego odwołuje się tablica ze zdjęcia, znajdował się w innym miejscu niż teraźniejszy - między obecną DW395 a MOP Wilkowice/Krajków. 2. Obydwie fotografie wyglądają na zrobione po wschodniej stronie węzła 3. Dodatkowa tabliczka informuje o odległości do najbliższej stacji benzynowej (Tankstelle 14 Km) - więc wynika z tego, że węzeł Breslau-Ost takowej nie posiadał (znajdowała się w którejś z miejscowości w pobliżu autostrady). P.S. Foty są rewelacyjne - oby takich więcej.
MacGyver_74 | 2019-01-31 23:37:43 | edytowany: 2019-01-31 23:38:17
Chyba masz rację. Pamiętam, że w czasach gdy autostrada w stronę Opola była jednojezdniowa zjazd był nieco dalej, przy . Kilometraż wtedy się zgadza, dawny węzeł jest 13 km od stacji, a dawny parking, obecny MOP kilometr wcześniej. Proponuję utworzyć obiekt Węzeł Wrocław Wschód (dawny). Obecnie istniejący węzeł proponuję pozostawić, mimo braku zdjęć współczesnych.
Emilian Szwaja | 2019-01-31 23:45:54
Zatem jeśli bym chciał zobaczyć ten dawny węzeł, i mniej więcej miejsce wykonania tej fotki, to gdzie trzeba się udać?
MacGyver_74 | 2019-01-31 23:52:06
Nieco na południe. Węzeł był na skrzyżowaniu z drogą DK 395, zjazdy przy ośrodku MONARU (dawny Motel Rondo). Fotka została wykonana przy obecnym MOP-ie Krajków.
jerzy0 | 2019-01-31 23:58:10 | edytowany: 2019-02-01 01:04:38
Nieco bardziej na południowy wschód od obecnego. Został "tylko" odcięty bezpośrednio od samej autostrady. Jego wciąż istniejące brukowane (oryginalne !) łącznice zdegradowano do roli dróg lokalnych. Tablicowe 1000 m od oryginału wypada w linii prostej na zachód od Wilkowic i południe od Milejowic, które zresztą na obydwu fotkach widać daleko w tle za autem. Za tablicą widać rezerwę terenu pod drugi pas.
Emilian Szwaja | 2019-02-01 00:01:24
Bardzo dziękuję za odpowiedź!
jerzy0 | 2019-02-01 00:20:25 | edytowany: 2019-02-01 00:26:42
Nie ma za co. Odsyłam do map SAT, gdzie dalej wykorzystywane obecnie resztki oryginału wciąż widać po wschodniej stronie DW395.
maras | 2019-02-01 00:06:42
Przeniosłem do obiektu ogólnego Autostrady... Może warto założyć obiekt "Stary węzeł Wrocław Wschód"?
jerzy0 | 2019-02-01 00:59:52 | edytowany: 2019-02-01 22:20:53
Nadmienię tylko że podobna sytuacja będzie miała miejsce także w przypadku kolejnych dwóch węzłów - Ohlau (Oława) i Brieg (Brzeg). Obecne ich odpowiedniki (kolejno: Brzezimierz i Brzeg) również zbudowano całkowicie od zera tuż obok zlikwidowanych "oryginałów". W ich przypadku również szukam odpowiedzi na pytanie - czy przed rokiem 1945 posiadały one pełne autostradowe oznakowanie ? P.S. Widać to wprawdzie słabo - ale białe litery napisów obydwu tablic posiadają przymocowane okrągłe elementy odblasowe (w celu chyba oczywistym).