Ostatni pociąg pasażerski odjechał ze stacji Łęknica 29 maja 1996 r. do Żagania/Głogowa. Jeszcze w latach 90. stacja obsługiwała intensywny ruch towarowy do łęknickich zakładów przemysłowych (huta szkła "Vitrosilicon", Lubuskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych, Kopalnia Węgla Brunatnego "Przyjaźń Narodów" - obecnie "Spomasz"). Ruch pasażerski 4 pary pociągów na dobę, w końcowym okresie 3 pary. Ruch towarowy zamarł praktycznie ok. roku 2000, a do 2002 r. utrzymywano możliwość wysyłania wagonów towarowych na stację.
Budynek dawnego dworca jest w miarę zadbany (ul. Dworcowa 22). Do budynku dworca przylega dawny magazyn ekspedycji towarowej, do niego zaś współczesna blaszana przybudówką. Magazyn i przybudówka są obecnie zaadaptowane na hurtownię budowlaną. Przy ścieżce rowerowej stoi altanka, która w założeniu ma służyć rowerzystom jadącym ścieżką rowerową na starotorzu (Bad Muskau - Tuplice). Wszystkie tory są rozebrane - zachowały się tylko dwa odcinki na przejeździe kolejowym na drodze do LZMOiB. Od stacji oraz w jej sąsiedztwie odchodziły bocznice kolejowe do huty szkła "Vitrosilicon" (pd-zach część stacji), cegielni (pn-część stacji), Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych - cegielnia i szamotownia (pd część stacji), Kopalni Węgla Brunatnego "Przyjaźń Narodów", obecnie "Spomasz" (bocznica szlakowa, na wsch od stacji). (moose - różne źródła, głównie bazakolejowa.pl)