Jedna z większych stacji ruchowych na linii. Ze stacji odchodziła bocznica do Huty Szkła Wymiarki. Bocznica istniała do 2016 roku na odcinku do bramy zakładu. Na terenie samej huty została zlikwidowana wcześniej. Pozostałość bocznicy została usunięta w 2016 roku podczas rozbiórki stacji będącej przygotowaniem do położenia nowego toru dla celów wojskowych. W czasach funkcjonowania linii układ torowy stacji składał się z toru głównego zasadniczego (1), oraz dwóch torów bocznych umożliwiających mijanie ...
Jedna z większych stacji ruchowych na linii. Ze stacji odchodziła bocznica do Huty Szkła Wymiarki. Bocznica istniała do 2016 roku na odcinku do bramy zakładu. Na terenie samej huty została zlikwidowana wcześniej. Pozostałość bocznicy została usunięta w 2016 roku podczas rozbiórki stacji będącej przygotowaniem do położenia nowego toru dla celów wojskowych. W czasach funkcjonowania linii układ torowy stacji składał się z toru głównego zasadniczego (1), oraz dwóch torów bocznych umożliwiających mijanie się pociągów. Podróżni korzystali z dwóch jednokrawędziowych peronów. W ostatnim rozkładzie jazdy pociągów na linii 380 pociągi z Żar i Jankowej (2 pary na dobę) dojeżdżały już tylko do Wymiarek. Budynek dworca istnieje, jest w stanie dobrym, zamieszkany. Warto dodać, że przed obecną odbudową linii został skradziony w zasadzie cały tor (5 km) od Mirostowic Górnych do Wymiarek. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
|
||