Stacja węzłowa - oprócz jendotorowej linii 277 prowadzącej do Wrocławia Brochowa WBA (osobowy) na stacji rozpoczyna się dwutorowa łącznica nr PLK 764 dł. km 3,450 do Wrocławia Brochowa WBB (towarowy). Stacja posiada 5 torów głównych, z których dwa znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach (przebudowa w połowie 2013 r. na jeden peron wyspowy, dwukrawędziiowy). Oprócz nich, znajdują się tu dwa tory boczne. Od strony Czernicy odgałęziają się dwie bocznice do elektrociepłowni "Czechnica". Do lat 90. ub.w. istniała przy wschodnim wyjeździe ze stacji niewielka huta żelazostopów (kiedyś fabryka chemiczna Wacker Chemie dla której właśnie zbudowano pierwszą elektrownię), która miała też własną bocznicę. Obecnie zabudowania huty jak i tory na terenie zakładu są w większości rozebrane. Ruchem pociągów i rogatkami kierowano z nastawni "Si". Do 2013 r. funkcjonowała też nastawnia wykonawcza "Si1", która została wyłączona. Dworzec nieczynny, pociągi zapowiadane z nastawni. Główny ruch generują składy z węglem do elektrociepłowni - 2-5 pociągów tygodniowo, więcej w sezonie grzewczym. (moose - różne źródła)