Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Bocznica kolejowa do lotniska w Mirosławicach
10
 
Kolejka wąskotorowa Rogów Sobócki - Stradów
2
 
Kolejka wąskotorowa Rogów Sobócki - Wojnarowice
5
 
Ładownia - Rogów Sobócki
6
 
Przejazd kolejowy (Rogów Sobócki - Wojnarowice)
2
 
 
 
 
  ID: 531082

Przystanek kolejowy Rogów Sobócki (d. stacja)

Rogau-Rosenau, Rogau, Rożnów Śląski (do 1947 r.)



Budowa
1885
Status
Istnieje częściowo
Likwidacja
2000
 
Ze stacji odchodziła linia wąskotorowa, ROGÓW SOBÓCKI — STRADÓW koło Zachowic oraz odgałęzienie do Wojnarowic.
"Długość linii 7 km, plus 2,2 km bocznica do Wojnarowic. Rozstaw szyn 760 mm. Linia ta wychodziła ze stacji normalnotorowej W Rogowie Sobóckim i biegła wzdłuż polnej drogi do mirosławickiego lotniska (prawie dokładnie na północ). W miejscu przecięcia z polną drogą Michałowice — Okulice istniał rozjazd dla skręcającej w lewo bocznicy. Stąd wzdłuż wspomnianej polnej drogi, biegła ona do ...
Ze stacji odchodziła linia wąskotorowa, ROGÓW SOBÓCKI — STRADÓW koło Zachowic oraz odgałęzienie do Wojnarowic.
"Długość linii 7 km, plus 2,2 km bocznica do Wojnarowic. Rozstaw szyn 760 mm. Linia ta wychodziła ze stacji normalnotorowej W Rogowie Sobóckim i biegła wzdłuż polnej drogi do mirosławickiego lotniska (prawie dokładnie na północ). W miejscu przecięcia z polną drogą Michałowice — Okulice istniał rozjazd dla skręcającej w lewo bocznicy. Stąd wzdłuż wspomnianej polnej drogi, biegła ona do Wojnarowic, przecinając szosę Świdnica — Wrocław, a następnie (po ok. 400 m) skręcała trzykrotnie pod kątem prostym, po czym osiągała polną drogę z Kamionnej do Wojnarowic. Następnie biegnąc wzdłuż jej prawej strony docierala do celu, jakim były zabudowania byłego majątku w Wojnarowicach. Natomiast linia główna, od wspomnianego rozjazdu, wiodła dalej prosto na północ, a po przecięciu szosy Świdnica — Wrocław (na wysokości dzisiejszego Zakładu Inwestycji i Budownicwta) biegła przez teren dawnego lotniska. Po przecięciu dwóch dalszych dróg (obecnie asfaltowych) z Mirosławic do Kamionnej i z Kamionnej do Zachowic, kończyła się przy cegielni w Stradowie, położonej prawie nad samą Bystrzycą.
W późniejszych czasach linię tą rozbudowano, a ślad jednego z odgałęzień jest dzisiaj dobrze widoczny, w postaci nasypu pomiędzy trasą Świdnica — Wrocław, a Sobótka — Mirosławice, tuż przed głównym skrzyżowaniem przed Mirosławicami". na podstawie źródła Które podaje również że istniała linia MICHAŁOWICE — MIROSŁAWICZKI która musiała brać początek w Rogowie Sobóckim. "Wiodła ona na północ od trasy Sobótka — Kobierzyce odbijając od linii głównej na wysokości wsi Michałowice. Bezmanewrowy wjazd na nią był możliwy tylko od strony Rogowa Sobóckiego. Biegnąc lewym brzegiem Czarnej Wody, w niewielkiej odległości od niej, dochodziła do miejscowej fabryczki. Nie wykluczone, iż była to boczna linia normalnotorowa".
Na mapie na przeciwko budynku stacji po przeciwnej stronie torów jest zaznaczony obiekt wielkości budynku stacyjnego, być może pełnił rolę jakiegoś budynku magazynowego lub pomocniczego?
dopisał /Krzysztof Bach/
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1904
    komentarze: 0
    Pozdrowienia z Rogowa Sobóckiego. W miniaturach nieistniejący ...
  • Data: 1912-1915
    komentarze: 0
    Rogów Sobócki - zajazd, kościoły, poczta, dworzec
  • Data: 1920
    komentarze: 0
    Piekarnia Gluchego, dworzec kolejowy, poczta oraz nieistniejący ...
  • Data: 1920-1923
    komentarze: 0
    Stacja kolejowa, piekarnia, poczta oraz dawny kościół ewangelicki ...
  • Data: 1952
    komentarze: 4
    Fragment mapy w skali 1:50 000 przedstawiający powojenny przebieg ...
  • Data: 1959-1960
    komentarze: 3
    "Na polach wokół Ślęży rozwinęło się rolnictwo. Dolny Śląsk ma ...
  • Data: 2008-06-28
    komentarze: 0
    Teren przystanku - widok z drogi Rogów Sobócki-Wojnarowice. Dawniej, ...
  • Data: 2008-06-28
    komentarze: 1
    Krawędź peronowa powoli zarasta drzewami.
  • Data: 2008-06-28
    komentarze: 0
    Linia kolejowa Kobierzyce - Świdnica jest obecnie używana wyłącznie ...
  • Data: 2008-06-28
    komentarze: 0
    Zlikwidowany peron i rozjazdy.
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Fragmenty fundamentów pierwotnego budynku stacji, na którym zbudowano ...
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Schody do dawnego budynku stacji od strony brukowanej drogii
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Widok torowiska przy peronie 1 w kierunku Wrocławia
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Rozebrany częściowo rozjazd przy peronie 2.
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Betonowe nadbrzeżne peronu 2 - widok w kierunku Sobótki
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Widok zarośniętego torowiska toru towarowego (po prawej) oraz ...
  • Data: 2011-04-03
    komentarze: 0
    Fragment parterowego budynku stacji zbudowanego prawdopodobnie ...
  • Data: 2013-06-20
    komentarze: 0
    Teren przystanku - na pierwszym planie droga Rogów Sobócki-Wojnarowice.
  • Data: 2013-06-20
    komentarze: 2
    Teren przystanku, częściowo zarośnięty boczny tor.
  • Data: 2014-02-22
    komentarze: 0
    Widok na przejazd kolejowy, po lewej stronie rampa kolejowa.
  • Data: 2014-02-22
    komentarze: 0
    Pokaźne fragmenty gruzu ceglano-betonowego które znajdują się ...
  • Data: 2014-02-22
    komentarze: 0
    Widok z rampy kolejowej na nową zabudowę Rogowa Sobóckiego.
  • Data: 2014-02-22
    komentarze: 0
    Widok na zwrotnicę (krzyżową?) wyprodukowaną w 1961 roku, od strony ...
  • Data: 2014-02-22
    komentarze: 0
    Widok na przejazd kolejowy. Na pierwszym planie betonowa krawędź ...
  • Data: 2020-04-20
    komentarze: 0
    Wiata na przystanku Rogów Sobócki. Foto Tomasz K.
  • Data: 2020-04-20
    komentarze: 0
    Peron na przystanku Rogów Sobócki. Widok w kierunku przejazdu ...
  • Data: 2020-04-20
    komentarze: 0
    Ulica Dworcowa. Nieużywany tor w bruku. https://polska-org.pl/3947014,foto.html?idEntity=531082
  • Data: 2020-04-20
    komentarze: 0
    Widok z przejazdu kolejowego w kierunku budynku 1 przy Dworcowej. ...
  • Data: 2020-04-20
    komentarze: 0
    Rozjazd kolejowy w okolicy rampy. W oddali ulica Wrocławska. https://polska-org.pl/4463454,foto.html?idEntity=531082 ...
  • Data: 2020-04-20
    komentarze: 0
    Brukowa droga z regularnymi śladami. Teren gdzie mogła być https://polska-org.pl/5849144,foto.html?idEntity=4636796 ...
  • Data: 2020-10-11
    komentarze: 0
    Przystanek kolejowy Rogów Sobócki. Widok od strony ulicy Wrocławskiej ...
  • Data: 2020-10-11
    komentarze: 0
    Przystanek kolejowy Rogów Sobócki. Po prawej nowy tłuczeń. https://polska-org.pl/8229851,2019_2021_Przebudowa_linii_kolejowej_nr_285_na_odcinku_Wroclaw_Glowny_Swidnica_Przedmiescie.html ...
  • Data: 2020-10-11
    komentarze: 0
    Przebudowa linii kolejowej nr 285. Przejazd kolejowy na ulicy ...
  • Data: 2021-02-02
    komentarze: 4
    Widok z przejazdu kolejowego na rewitalizowaną linię, przy przystanku ...
  • Data: 2021-02-23
    komentarze: 0
    Przejazd składu pracującego przy rewitalizowanej linii. Tutaj ...
  • Data: 2021-02-23
    komentarze: 0
    Widok z przejazdu kolejowego na czekające ciężarówki, które prawdopodobnie ...
  • Data: 2021-02-24
    komentarze: 0
    Imponująca hałda tłucznia przy przejeździe przez ul. Wrocławską; ...
  • Data: 2021-02-24
    komentarze: 0
    Układanie torów na wschód od ul. Wrocławskiej; kierunek - Wrocław.
  • Data: 2022-03-27
    komentarze: 0
    Przystanek kolejowy Rogów Sobócki. Widok od strony ulicy Wrocławskiej ...
  • Data: 2022-03-27
    komentarze: 0
    Widok na przejazd kolejowy. Ulica Wrocławska w Rogowie Sobóckim.

Przystanek kolejowy Rogów Sobócki (d. stacja) na innych fotografiach
  • 1937