MENU
Pozdrowienia z Rogowa Sobóckiego. W miniaturach nieistniejący pałac, nieistniejący kościół ewangelicki, poczta, gospoda Gedlera i stacja kolejowa z nieistniejącym dworcem. Skan z aukcji sprzed kilku lat.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2013-05-15 23:10:20 - Odsłon: 3284
Rok 1904


Ze stacji odchodziła linia wąskotorowa, ROGÓW SOBÓCKI — STRADÓW koło Zachowic oraz odgałęzienie do Wojnarowic.
"Długość linii 7 km, plus 2,2 km bocznica do Wojnarowic. Rozstaw szyn 760 mm. Linia ta wychodziła ze stacji normalnotorowej W Rogowie Sobóckim i biegła wzdłuż polnej drogi do mirosławickiego lotniska (prawie dokładnie na północ). W miejscu przecięcia z polną drogą Michałowice — Okulice istniał rozjazd dla skręcającej w lewo bocznicy. Stąd wzdłuż wspomnianej polnej drogi, biegła ona do Wojnarowic, przecinając szosę Świdnica — Wrocław, a następnie (po ok. 400 m) skręcała trzykrotnie pod kątem prostym, po czym osiągała polną drogę z Kamionnej do Wojnarowic. Następnie biegnąc wzdłuż jej prawej strony docierala do celu, jakim były zabudowania byłego majątku w Wojnarowicach. Natomiast linia główna, od wspomnianego rozjazdu, wiodła dalej prosto na północ, a po przecięciu szosy Świdnica — Wrocław (na wysokości dzisiejszego Zakładu Inwestycji i Budownicwta) biegła przez teren dawnego lotniska. Po przecięciu dwóch dalszych dróg (obecnie asfaltowych) z Mirosławic do Kamionnej i z Kamionnej do Zachowic, kończyła się przy cegielni w Stradowie, położonej prawie nad samą Bystrzycą.
W późniejszych czasach linię tą rozbudowano, a ślad jednego z odgałęzień jest dzisiaj dobrze widoczny, w postaci nasypu pomiędzy trasą Świdnica — Wrocław, a Sobótka — Mirosławice, tuż przed głównym skrzyżowaniem przed Mirosławicami". na podstawie źródła Które podaje również że istniała linia MICHAŁOWICE — MIROSŁAWICZKI która musiała brać początek w Rogowie Sobóckim. "Wiodła ona na północ od trasy Sobótka — Kobierzyce odbijając od linii głównej na wysokości wsi Michałowice. Bezmanewrowy wjazd na nią był możliwy tylko od strony Rogowa Sobóckiego. Biegnąc lewym brzegiem Czarnej Wody, w niewielkiej odległości od niej, dochodziła do miejscowej fabryczki. Nie wykluczone, iż była to boczna linia normalnotorowa".
Na mapie na przeciwko budynku stacji po przeciwnej stronie torów jest zaznaczony obiekt wielkości budynku stacyjnego, być może pełnił rolę jakiegoś budynku magazynowego lub pomocniczego?
dopisał /Krzysztof Bach/

  • /foto/349/349717m.jpg
    1912 - 1915
  • /foto/318/318607m.jpg
    1920
  • /foto/4361/4361838m.jpg
    1920 - 1923
  • /foto/6090/6090654m.jpg
    1952
  • /foto/5515/5515873m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/228/228437m.jpg
    2008
  • /foto/228/228440m.jpg
    2008
  • /foto/228/228441m.jpg
    2008
  • /foto/228/228443m.jpg
    2008
  • /foto/4078/4078135m.jpg
    2011
  • /foto/4078/4078141m.jpg
    2011
  • /foto/4078/4078158m.jpg
    2011
  • /foto/4078/4078177m.jpg
    2011
  • /foto/4078/4078195m.jpg
    2011
  • /foto/4078/4078210m.jpg
    2011
  • /foto/4078/4078254m.jpg
    2011
  • /foto/3947/3947009m.jpg
    2013
  • /foto/3947/3947014m.jpg
    2013
  • /foto/4463/4463305m.jpg
    2014
  • /foto/4463/4463362m.jpg
    2014
  • /foto/4463/4463388m.jpg
    2014
  • /foto/4463/4463454m.jpg
    2014
  • /foto/4463/4463502m.jpg
    2014

Aukcje internetowe

Poprzednie: Brama wjazdowa Strona Główna Następne: Iwiny